tietoja minusta

Oma kuva
Finland
Historias desde Vantaa. Tarinoita Vantaalta.

5.11.2012

53

Tuli näin kaupassa käyneenä mieleeni, että Lidlissä on smoothiet tarjouksessa 0,99€/kpl (normaalisti muistaakseni 1,49€). Oon maistanut joka makua ja tykännyt yllätyksekseni jokaisesta. Etiketeissä luvataan, että niissä ei ole lisättyä sokeria ja ainakin omena-banaani-mangossa lukee, paljonko mitäkin hedelmää on pullolliseen käytetty. Toi mainittu maku on kivan kirpeä, mansikka-banaani ja vadelma-persikka (?) on sellasia perushyviä ja oma lempparini on kookos-ananas (tms.). Tarjous on voimassa tietääkseni vielä pari päivää - suosittelen testaamaan!

Viikonloppuna pidettiin etukäteiset synttärikahvit mun vanhemmille ja kyläilemään sattuneelle neiti L:lle. P paistoi tortillaa, mä leivoin mun bravuurikeksejä, yhdessä tehtiin suklaa"tryffeleitä", macaroneja ja täytekakku. Macaronit onnistuivat ihan yli odotusten, vaikka ensikertalaisia oltiin. Opittiin pari hyvää kikkaa, niin ens kerralla tulee vielä parempia! Täytekakkukin onnistui oikein hyvin. Kostutin omenamehulla, täytteeksi vanillavaahtoa ja itse keitettyä karviaishilloketta. Päälle kermavaahtoa ja vihreitä karkkeja. Sain lahjaksi suklaarasian ja kauan haaveilemani Fjällräven-repun. Edes hipsterivibat ei haittaa, kun oon niin iloinen repustani!

Reppu pääsi heti käyttöön ja ens viikonloppuna sillä on näytön paikka Tukholman reissun kantovälineenä. Löydettiin ok-hintainen risteily, niin käydään siellä pyörähtämässä. Mä menen Designtorgetiin, P Mediamarktiin, yhdessä haetaan vakiokaupastamme punssirullia (siis niitä vihreä-ruskeita söpöjä pikkuleivoksia) ja ollaan kans bongattu täydellinen lounaspaikka. 

Sain valmiiksi hienot sukat, joiden päällä on kaksi timanttikuviota ja pohjassa pikkukolmioita. Saman tien kun sain niistä langat katkottua, aloin jo kutoa uusia sukkia netin uumenista bongaamallani ns. perinnekuviolla. 

Mulla on kuvia sekä synttärileivoksista että kutomuksistani, mutta lisäilen niitä myöhemmin jaksaessani.

Ei kommentteja: